Eerste update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pieter-Jan Grillet - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Pieter-Jan Grillet - WaarBenJij.nu

Eerste update

Door: Pj

Blijf op de hoogte en volg Pieter-Jan

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi iedereen,

Toch maar een eerste update om te laten weten dat alles vlot is verlopen! Vlotter dan verwacht!
34u reizen kruipt in de kleren, maar het is de moeite waard.
De vlucht van heathrow (londen) naar sydney was uiteindelijk toch met een substantiële tussenstop in Singapore (incl. In-/uitcheck dus). Dus niet in een beweging tot in sydney.
De vlucht op sydney was met een uitzonderlijk heldere lucht, dus bij het landen nog mooi overzichtje van sydney harbour bridge en bondi beach kunnen meepikken.

Ondanks dat bij het landen in NZ een zeer uitgebreide checklist met vragen moest worden ingevuld, bijna geen douane controle en super relaxed. Met snowboard en veel te veel andere net-gepaste-bagage hield k even mn hart vast ☺

Eerste tussenstop: Auckland
Temperaturen rond de dertig graden. Mooie stad op zich, doet me sterk denken aan Vancouver. Veel volk, maar niet super druk (woont 1,5milj van 4,5milj inwoners).

Gezien de prijzen wat overeenkomen met België, lijkt het op het eerste zicht vrij prijzig. Ook omdat je niet weet waar je overal moet zijn. Hostel heeft wel een keuken, dus na de eerste dag meteen overgeschakeld op eigen potje.
Verblijf in het silverfern hostel. Alles wat je van een hostel verwacht, maar de mensen zijn super vriendelijk  (ook omdat iedereen hier met een gelijkaardige achtergrond zit).

De wifi en connectie is niet vergelijkbaar met europa. Nu zitten we nog in auckland, maar ik ben benieuw wat dit gaat geven in de rest van t land... (telenet hotspot is echte luxe). Eerste fotos naar google drive zetten, heeft me een hele avond gekost...

Via de working holiday starter ondertussen bijna alle admin (taxnummer, gsm nr, bankrekening, cv, ...) geregeld. Heeft me denk ik een dikke week zoeken uitgespaard + je ontmoet een pak volk die hetzelfde programma volgen. De tips die we nu krijgen over het reizen echter met een gezonde argwaan bekijken. Ik snap dat de organisatie goede deals kan geven en uiteraard daar ook iets aan overhoudt, maar ik ga vooral mijn eigen pad volgen. Je wordt nergens toe aangezet, maar als iemand er iets aan overhoudt moet je niet naief zijn.
De organisatie volgt je wel een hele reis op. Een smsje voor een trektocht bijvoorbeeld, zodat je toch ook lokaal je whereabouts kenbaar maakt.

Nu is het plan zo snel mogelijk te kunnen surfen! Piha, Raglan, ... we zien wel.

Ik hoop binnenkort nog wat te posten, maar ik ga niets beloven.

Gsm

+64 204 061 3682

Tot snel!

• 06 Februari 2015 - 12:00

Stephanie En Gerrit:

Hi PJ!

Blij te lezen dat je goed en wel bent aangekomen in Auckland en alles al wel wat in de plooi is gevallen. Klinkt als een stevig tripje, met die tussenstop in Singapore. Je hebt je sexy antibloedklonterkousjes toch goed kunnen gebruiken dan, al zal het in en uitchecken ook wel zijn werk gedaan hebben!

Hopelijk krijgen we snel te lezen waar je volgende tussenstop is, en welke avonturen je daar allemaal hebt meegemaakt!

We miss you,

Stephanie, Gerrit en Alixe